Tuesday, March 16, 2010

Tre rom og kjøkken......
Hele Hawaii blomstrer, potteplantene står ute, inne blomstrer mennene under snippen. I bilen blomstrer de så voldsomt at de nesten blir borte under kaskader av kronblader, setetrekkene og skjortene krasjer, og Man in the Middle disappears in thin air. Fint, flott, fargerikt, frapperende, fascinerende? Hmmm, for mange f-ord for meg, gi meg heller et tre eller to!

Trærne her kan være store, mytiske, mystiske som "enten" Treskjegg i Lord of the Rings. Jeg klatret opp i et her en kvelden, satt og så på stjernene mellom kvistene og plukket visdomsord ned fra greinene. Et tenketre, travel the milky way from a tree! Tenkte på noe jeg hørte i en film her en dagen: He stood by the ocean of uncertainty and dove in!

Men til slutt klatret poeten ned og googlet litt etter news, north-east-west-south, og hva snublet jeg over i south?? Smokketreet i Stavanger er blitt vandalisert av en spiritcoach.
- Treet må puste, sa dama. - Fri og bevare meg, sa.....ikke treet, men tilskuerne... Nei, du må se...
http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/article1176289.ece

Vel, det kan vel være at Moder Jord og Fader Tid klarer seg på egen hånd? Se så praktisk når røttene ligger i første etasje og ikke i kjelleren. Vi trenger verken gubben eller gamla her nede...

No comments:

Post a Comment