Saturday, March 20, 2010

Overveldende overvektig........

Jeg kjenner det på meg, vi er på veg opp i de øvre vektklasser. Ikke det at jeg har veid meg, det gjør jeg aldri! Livet er vel numerisk nok, med daglige leveranser fra sifferleverandører som banken og vekkerklokka, for ikke å snakke om 1730! Eller enda verre 1725!! Nei, tilværelsens uendelige tetthet blir lettere å bære dersom tallene spes ut!

Det er kofferten som kommer til å få bul på magen og sprik i glidelåsen. Det er flere uker siden det øvre råd innførte reviderte reiseregler, den som kjøper mer nå, må ha det på seg under ombordstigning. Det vil si at den i familien som absolutt skulle ha fjellstøvler og to strikkegensere med seg i desember, må ha det på seg under den nye hawaiiskjorta. Fjortisen slipper unna med ukulelen under boblejakka, mens eldstemann sannsynligvis ikke kommer med i det hele tatt. Han har bestilt en x-boks på Amazon og blir vel lagt på glattcelle om han taper den til kroppen.

Jeg derimot slipper billig unna, jeg har ikke kjøpt noe .... Bortsett fra den siste hatten da, som jentungen fant på golvet under hyllene i hattebutikken nede ved stranda. Fem dollar kostet herligheten, inklusive en stor sløyfe bakpå. Tenkte jeg skulle bruke den på det lokale Ascot-løpet på Vormedal travbane. Men jeg er litt usikker, jeg har muligens misset på de tropiske trendene? Da jeg betalte hatten, ropte den gledesstrålende butikkeieren ut over hele sjappa: Somebody bought THE hat!!

Mitt andre kjøp fjerner enhver tvil, for trendy er vel ikke det første adjektivet som dukker opp i forbindelse med min person. Men det finnes nok av andre å ta av. Som ....... vent litt, jeg må tenke........ ikke klassisk, men kanskje tidløs? I alle fall har jeg kjøpt meg julepysjamas helt utenom sesongen. Den var på halv pris av halv pris av halv pris av to opplagte grunner, den var bare halv og det er snart påske. Se så fin den er, ingen som ser rart på meg i frokostkøen i det fargerike felleskapet her. Stirringen kan de ta seg av på Sola, når jeg kommer hals over hode og hatt over hatt med nissebuksa på....

PS Ferieflesket ble fjernet med et tastetrykk, sensurert av dama på desken. Mulig oppfølger i morgen.

No comments:

Post a Comment