Friday, February 12, 2010


Ikke les dette...







......hvis du er på jakt etter saklig informasjon. Jeg sitter her og ser på solnedgangen, plass til deg også ser du :-) Prøver å tenke på ingenting. Og det er jammen ikke lett.

Vi tilhører den best informerte generasjonen som noen gang har levd på jorda. For to hundre år siden fikk et gjennomsnittsmenneske like mange breaking news i løpet av et langt liv, som vi får på ei uke.....Jeg blir avhengig av det vet du, nyheter... Jeg får hele tiden svar på spørsmål jeg ikke stiller, og da er det lett å glemme noen av de viktige... Som hva skal vi finne på etter jobb i morgen? Klatre i trær?

Banyantrærne her er sånn de laget dem i gamle dager, skapt for små Tom Sawyer-gutter med hull i buksene, taustiger og store drømmer. Og nusselige Norvegia-jenter på utkikk etter en hybel under åpen himmel.... Jeg klatret i et her en dagen, hadde nesten glemt følelsen av bark under knærne.....Eller skal vi heller gå på sommerfugljakt? Det har jeg ikke gjort mye av siden jeg nesten la hele den bakerste blokka i Ramsdalen i svime en gang på 80-tallet. De solgte eter og formalin i litervis på apoteket, og jeg prøvde meg på stadig nye måter å fremstille sleeping beauties på.

Nå er det uansett snart for mørkt til å gjøre noe annet enn å tenke... på ingenting. Eller pusse støv av en gammel drøm....

- Dreams are wishes your heart make
American proverb

- Be open to your dreams people! Embrace that distant shore. Because our mortal journey is over all too soon.
David Assael

No comments:

Post a Comment