Monday, February 8, 2010

Age and Attitude... en alternativ kalender...


Joda, de er her også. Godt voksne menn som kler seg som pensjonerte regnskapsførere. På grunn av varmen har de lagt Dovren og pulloveren på hylla og iført seg sommeruniformen. Du vet, den rutete skjorta med korte ermer, beige sommerbukse med legg og lommer, snusfornuftige brune sandaler med remmer så brede at stripen med ingenting i mellom nesten ikke er synlig, men du aner likevel at mannen har lyse sokker i anledning årstiden. Briller med innfatning fra en fjern tidsalder...















Men innimellom alle disse trygge trauste typene dukker det opp menn som verken tar hensyn til fødselsattest eller den gemene hop. Hvis jeg hadde hatt et garderobeskap i metall på jobben, der jeg kunne henge bilder på innsiden av skapdøren.. så ville det i alle fall ikke bli januar- og junimennene fra Hawaii.. de som selges 12 og 12 i souvenirbutikkene her. Hvem i all verden kjøper glansede glattbarberte menn à la Ken? Hva med en alternativ kalender? Age before beauty... Her er min maimann! Han cruiser regelmessig langs highwayen her, med Harley og hue...... H`en i HMS er i alle fall dekket

Denne karen blir novembermannen. Sysselsetter seg selv med søm i mørketida. Han sitter faktisk inne på en burgerbar og syr på en blå kjøkkenduk, mens han hører på musikk fra laptopen. Trolig ikke Wenche Myhre......
















Dette er julimannen. Som nyter sommeren hele året... og hele livet. Surfer seg inn i solnedgangen. Gamle lyshårede Hasselhoffer, det er en del av dem her. Ser ganske unge ut på avstand, close up ser du at de har vært ute en sommerdag før.

PS 1 Apropos alder: I går var det jul, 17. mai og bursdag på en gang for amerikanerne her. Superbowl! Guttene så frem til bandet,, kanskje var det Metallica? - Sykt skuff...Kem e d Who? Trommisen så ut som ein gammale barnehageassistent

PS 2 Jentungen er også opptatt av alder... - Mamma, eg har hatt et så utroligt långt liv. Ni år e lenge, eg føle eg har levd alltid. Eg tør ikkje tenka på kossen du må føla det!!
Jeg svarte ikke, hun hadde likevel aldri forstått det :-)

No comments:

Post a Comment