Thursday, February 11, 2010

AHA!

Jeg er et AB-menneske, med Alternativ Biorytme, Alt etter Boforhold. Men nå har dama gått fullstendig i vranglås. Uret under huden er på Autopilot, helt upåvirkelig av stakkaren som faktisk eier kroppsklokka .

Aanfallet skyldes flere ting. Ettåringen i leiligheten ved siden av, med amerikansk mor og tysk far, griner forbøffende nok på haugesundsk! Jeg forstår hver minste lyd, og sitter i senga 20 sekunder før den biologiske moren våkner. - Oææææ, eg vil ikkje ha jekslar, hyler ungen, natt etter natt. I tillegg til at ungen griner på dialekt, er det lytt som i et fuglebur her. Men klart, det har sin sjarm å våkne til palmesus, bølgebrus og klirring av kaffekrus fra morgenfugler i kafeteriaen rett utenfor.

Men da er det like greit å ta med seg den motvillige kroppen ut på tur, for å se hva de innfødte driver med. De sover i alle fall ikke. Og de eldste turistene er fremdeles i oppkjøringsfasen til Ironman.... Kafèene åpner lenge før sola står opp, og supermarkedet Sack `n Save åpner klokka 05!!

Kafèene er som et verdenskart av Hawaiiskjorter, men hva gjør de egentlig på dagligvaren før daggry? Etter litt ryddig research mellom hyllene, fant jeg svaret en tidlig morgen. Var det ikke en butikk som het Mekka i Haugesund? Dette må være en lokal filial.


1 comment:

  1. Hei og gog morgen !!
    Høres fantastisk ut Karen, håper du nyter de små øyeblikkene, dette med bølgebrus, etc det er ofte lydene og de små inntrykkene vi kjenner på etter å ha opplevd noe godt for sjelen...Og er nok de du vil savne når du kommer hjem. Har vært halvparten av tiden nå vel, har nok gått fort for dere, jeg syns du har vært lenge borte nå... Glede meg med deg videre... Klem

    ReplyDelete