Saturday, January 23, 2010

Om sauer uten sidesyn og seniorer...........

I morges kom jeg nesten for sent til pensjonistparaden!
Ettåringen i naboleiligheten hadde besluttet seg å invilge meg lørdagsamnesti, så hun slo ikke på sirenen før ved sekstiden. Likevel tid til å rekke toget,, men jeg somlet i senga på grunn av to svimete sauer. Sauene befant seg på hver sin side av et høyt gjerde, og tosjne som de er, prøvde de å hoppe over uten tilløp,,,  og uten å se at porten stod på vid gap en halv meter ved siden av dem. 

Da jeg endelig kom meg ut på morgenens runde, var de fleste av de trivelige tilårskomne trimmerne gått hjem for å sove middag. De er tross alt oppe timesvis før det gryr her nede, og i 5-6 tiden springer de i stim langs Alii Drive. Ja, ja springe er kanskje å dra det litt langt, men de driver i alle fall en avansert form for trippeltrening , og de sprekeste topper det med Triathlon t-skjorter fra i fjor. Det er direkte krevende å følge opp, når de kommer tett som hagl i mot en i grålysningen. Mens de spaserer hofter og knær opp i maksfart , smiler de til til alt som rører seg og presser ut et Good morning, how are you? Tenk deg den treningseffekten jeg får, i det jeg springer forbi et hundretalls av dem, smiler og svarer alle, med munnen hermetisk lukket så jeg ikke skal skremme på dem et drypp midt i Driven. 

Sauene ja, skjebnen deres er uviss, det var plent umulig å sovne igjen.  Jeg ble liggende å telle maur i stedet......  




No comments:

Post a Comment