Friday, January 22, 2010

Fra Hualalai til Holualoa

Ettersom jeg har lest meg igjennom 1, 75 kilo av de 5, 4 kilo bøkene jeg hadde med meg... ( ja, jeg har veid alt jeg har her, unntatt det normale mennesker vanligvis veier når de er på badet)... så tenkte jeg at jeg kanskje kunne lære meg språket her. Ikke sikkert det er verdens vanskeligste, virker i alle fall som en kommer seg staten rundt med bare ti  bokstaver!  K, m, n, a, e, o, i, u, h, l. Honolulu, Kailua, Hilo, Kahului, Lahaina... Rett nede i vegen her kan du f.eks ta til høyre mot Holualoa ved Hualalai Road. Kongen som samlet øyene til ett rike kalte seg Kamehameha. You see? 

Men nede på strandpromenaden, der folk går og lufter lommebøkene sine, virker det som om de har markedsanalysert seg fram til et par ekstra konsonanter, som f.eks B som i Betalt! Så der kan vi gå på Bongo Ben`s, Uncle Billy`s, Bubba Gump, Billfisher og Snorcel-Bob. Som dere ser løfter dette språket til nye høyder :) 

No comments:

Post a Comment