Sunday, March 11, 2012

Kaniner i krokene...

..... og engler i puta


Du kan bruke mange adjektiver om redaksjonen i TV Haugaland, men ryddig har aldri vært ett av dem. Ikke før nå. Vi har vært en gjeng halvstuderte kaospiloter rundt en stor postkasse vi jevnlig har fått slipsene nedi.

Men bevares, det har vært mange gode grunner for det. Deadliner tette som hagl og mottoet evig eies kun det teipte er noen av dem. Men heldigvis er verden full av villige mennesker. Noen er villige til å rydde, de andre er mer enn villige til å la dem gjøre det. Så hos oss har ryddingen har stort sett begrenset seg til å feie over rommet, - med blikket!

Nå er det den nye sjefen som har gått foran med det mye omtalte eksemplet. Og han har vist seg å ha en rydderyggrad av de sjeldne. Alt av løsøre er borte, unntatt det med kontrakt. Da er det for øvrig kjekt å kunne minne om at hvis jeg ikke finner meg selv og er gått for å lete, så kan gutta be meg vente, hvis jeg kommer til rette før jeg er tilbake.

Det er forresten gutta som har stått for all ryddingen denne gangen. Jeg lurer på om de har studert kriminologiens historie? Den viser at det tryggeste stedet for en mann å befinne seg er ved en oppvaskbenk eller bak et forkle. Menn på jakt etter hybelkaniner har aldri falt i kamp, aldri blitt forgiftet, snikmyrdet eller utskjelt for den saks skyld....

JV må forresten regne med noen saftige kommentarer. Han har klart å rydde på seg en cowboyhatt i skinn. Når han attpåtil setter den oppå headsettet, blir han den ultimate hakkekylling.... med harryhatt av semska bøffel :)) Kanskje vi snart må bytte ut antimoppeprogrammet vårt med litt Olweus?

Jeg tok rev i seilene hjemme også denne helga. Men da jeg kom til soverommet ble jeg nesten fælen. Der lå det en liten haug med fjør under senga! Jeg har alltid trodd at jeg har hatt englevakt, men de pleier da å rydde etter seg. Nå ser det rett og slett ut som jeg har fått en ny, som har tatt bolig i hodeputa! For hver gang jeg rister den, slipper den ut et lite synlig bevis.


No comments:

Post a Comment