Saturday, February 11, 2012

Brødrene Brodders ....
Breddebrodding


Jeg er blitt en av dem. De tilårskomne som målbevisst tramper gjennom den blankpolerte Djupadalen hver eneste morgen. Stødige og grå som elefanter med piggsko.

Så nå har jeg også krøpet til korset, på knær med splitternye skrubbsår. Jeg har kjøpt meg brodder! Spøkelseskladdene med nagler under ser faktisk ikke ut som havnabergslippers likevel. Så jeg legger planene om en full pakke på is. Dermed blir brystbalsamen, hofteholderen i kamelhår og smulefangerbrillene i snor utsatt enda noen tiår. Men broddene er kommet for å bli.

Nå vandrer jeg med freidig mot midt i løypa og ser forundret på alle under 40 + som desperat spinner som polske vogntog oppover Kattanakk, fulgt av bikkjer med alle piggene ute. Jeg er i teten, sammen med de gamle damene med lårhalser verdt sin vekt i gull. Breddebrodding, - den nye folkeidretten? :)

No comments:

Post a Comment