Wednesday, April 21, 2010

Om baktusbruder og tanntrøbbel...

Protesescannet fra topp til tå

Jeg er glad jeg ikke er i gifteferdig alder, en baktusbrud hadde vel ikke hatt den høyeste rankingen. Ekstrautstyret er ikke særlig elegant, og nå truer det til stadighet med å komme fram under samtalen. Så i går tok jeg ondet ved roten, krøp til apotekerkorset og kjøpte Profast super Fixativ. Jeg begynte noe nølende, nesten hviskende:
- Har dåkker proteselim?
Apotekerdama saumfarte meg, i en sympatisk scanning på jakt etter protesen. Etter litt stillhet sa hun forsiktig:
-Meine du te tennene?
Jeg var ikke klar over at det gikk an å lime på andre kroppsdeler, kanskje finnes det lynleddlim? Men i alle fall:
- Ja te tennene...
- Se her, sa apotekerdama, som etterhvert fant igjen geskjeftigheten sin og tok meg med bort til ei hel hylle med lim, et gebisseldorado! Karen falt i staver over utvalget, og apotekerdama mistet igjen frimodigheten. Etter en lang pause og et halvt skjult blikk på kundetennene sa hun:
- Ka type vil hu ha?
Hu ville ha lynlim..., men glemte at limet ikke var vannløselig. Med andre ord, umulig å få av selv med kniv, gaffel og andre remedier. Nå er det bare to uker til jeg kan få krone på verket, i mellomtiden gjelder det å ikke ta munnen for full, det er ikke sikkert det kommer ut igjen.

No comments:

Post a Comment