Sunday, September 5, 2010

Kattekrøll
Pupp og pellets

Jeg tror jeg skal skifte jobb, jeg skal begynne med markedsføring! For det må vel være et kunststykke å gi vekk tre kattunger midt i fellesferien? Men fjerdemann ble en fiasko, vi overså familiejuvelene i pelsen og lanserte lømmelen som jente.

Jeg burde jo ha skjønt det, kattegutten var utpreget maskulin, - blodtørstig og bedårende. Pupp og pellets dugde liksom ikke, han gikk fra mammamelk til mann-mot-natur-meny på walkover. Nå har den raggete rakkeren sitt eget redselskabinett på trappa,- dekorert med fugleføtter, nebb, halvspiste mus og sammenleggbare stålormer.

Så nå har vi et puseproblem, hvordan gir vi bort en tenåring som tror han er gaupe? Hemmeligheten ligger selvfølgelig i annonsen. Rubrikker med tannløse tamme tekster à la "stuerene kattunger gis bort til dyrevenner" duger ikke, her må det sterkere lut til.

Og det haster! Jentungen har allerede begynt å planlegge neste kull. Når sant skal sies sleit hun lenge med moralske anfektelser: - Blir det ikkje heilt feil at kattane har mången menn heila tiå mamma? Vel, hvordan bortforklarer man de pelskleddes Paradise Hotel? Jentungen landet egenhendig på at når det gjaldt kattemenn, så var de trofaste helt til noen skøyt de i rompa med luftgevær. Og hannkatten på Sagbakken? - Han e`sikkert på bryllupsreise mamma! Jeg mistenker at han snart er tilbake, da blir våre to katter snart til sju. Hjelpe meg! Firbeint musefelle gis bort mot annonsens kostnad....

No comments:

Post a Comment