Saturday, April 21, 2012

Frynsegoder

 Noen goder har mer eksklusive frynser. JVs og Karens skjerf. Prisforskjellen? 2149 kroner.....


- Hæ?? Ska du ha med koffert seie du? Eg ska barra ha me stativ å to onnikar som håndbagasje. Du klare deg vel me nåke sånt du og!!??? Mister Meling, som JV er blitt i samtale med diverse spanjoler siste uka, maler en miks av hoderistende vantro og himmelfallenhet over hele ansiktet.
– Kvinnfolk, tenker mannen høyt og tydelig. - Mannfolk blir bare sju år. Etterpå vokser de bare, tenker kvinnfolket inni seg og pakker kofferten okke som. Nå må det sies at Melingen hadde en plan om at jeg kunne kjøpe meg et plagg og to på et marked på Mallorca, men siden vi kommer fra hver vår side av Melkevegen i det store klesuniverset betakket jeg meg. Han er i stedet tildelt bijobb som burgerking.

 Burgerkongen på haugen..... 

For planene våre om å avansere gastronomisk på denne reportasjeturen forsvant i tynn luft med den første ryanair-burgeren. Til forveksling lik dulten til flyvertinnene og ikke mer enn grei + i smak.  


Helt til vi kom til Binissalem og spiste burgeren der. Og helt til vi plutselig satt i VIP-losjen på Mallorca stadion i kveld og spiste kirsebær og kanapèer med kremen. Det finnes nemlig ikke et gode i hele verden som har bedre frynser enn å sitte 40 meter over matta med tapas og drinker og se Mallorca dunke inn sitt første mål, samtidig som Alexander Søderlunds første mål tikket inn på mobilen. Tre poeng til FKH og tre til Mallorca. Pluss ti til oss!

Like før avspark Mallorca-Saragossa

No comments:

Post a Comment