Wednesday, December 29, 2010

Katt på hett blikktak....



Det koker rundt ørene på katten, som i likhet med bikkja har flyttet utedoen inn i kulda. Katteørene er for øvrig det eneste stedet det er varmt for tiden. Etter at varmepumpa tok kvelden en morgen, vurderer jeg å spe på inntektene ved å leie ut deler av huset som kjølehotell.

En vakker morgen var det pluss to grader,,, inne! 18 kalde ute gjorde sitt til at den gamle ærverdige villaen satte seg på de lett mottspiste bakbeina. Dusjen, doen og oppvaskmaskinen viste oss en kald skulder, og de dusjtrengte ble henvist til badekaret, der det fremdeles fantes vann i flytende form. Riktignok kun varmtvann, slik at ethvert dusjforsøk utartet seg til ren skolding med påfølgende hamskifte.

I påvente av varmepumpe og våren, går det nå i kamelhår, levende katteskinn i sofaen, ull, tull og telys. Apropos: - Ka søren e` detta? Sekstenåringen ser vantro på sinkhuset jeg fikk av meg selv til jul. - Eg vett det, gliser fjortisen. - Det e`et sånn dere råkostjern med tak. Det e`forskjellige håler ser du, gullerøtter på eina siå, ost på andra!

Verken guttene eller katta får legge klørne på dette blikktaket, selv om det ville ha gjort linken til den godeste Tennesse Williams fullkommen. De må avtjene fjerneplikten sin, støvsuge barnåler! Jeg må gå, nå skal jeg ut og kjøre isbilen.....

2 comments:

  1. Hei Karen!
    Ville bare si hei og si at det er artig å lese bloggen din! Hilsen Gunhild i barselgruppa

    ReplyDelete
  2. Hei :)
    Kom plutselig til å tenke på at de var lenge siden jeg hadde vært her inne. Har du sluttet å blogge?

    ReplyDelete