Wednesday, July 31, 2013

                    INTERRAIL

Blogg og bilder fra Karen og Tors togloffing i Europa sommeren 2013



Dag 1: Kunsten å pakke en sekk


-Du trenge `kje låsa, sa maen og ristet på hodet. – Å, koffor ikkje? – Du har jo pakkt med deg alt så e` laust, her e`kje någe å stjela.
Men det kunne endt med hattespising, hadde han hatt en. Denne gangen reiser jeg lett. Halvparten så mye klær som jeg trenger, dobbelt så mye penger, -  en grei regel for damer på tur. Og maen er en gentlemann. –Ska eg hjelpa deg med sekken? Velsigne han, selv om jeg mistenker han for ikke å dra det fullt så langt som Stanislaw Jerzy Lec. Ens egen død er ingen unnskyldning for en gentlemann, sa  den polske poeten.




Det eneste aberet med å reise lett for denne fruen,  er at hun søler. Den første flekken kom kl. 08.10 første dag. Jeg tror jeg skal kjøpe meg en ny bluse, den lille hvite for sesongen. Uten blonder, for på uforklarlig vis må du jo ofte betale mer for dem, enda mesteparten er hull. Men forresten, vi har jo snakket om å ha felles konto, han setter inn,-  jeg tar ut J



Strekning: Haugesund- Stavanger-Kristiansand 

No comments:

Post a Comment